Ačkoliv ve mně představa
posledního prázdninového týdne většinou nevyvolává ty
nejoptimisičtější nálady a nepatřím tedy k nijak extrémně veselým a
životem nadšeným lidičkám, dokázala mě tahle dnešní logická
freewarovka rozesmát jako doteď (skoro) žádná jiná. Nejen svým
velice sympatickým a optimismem kypícím grafickým vzhledem, ale také
svým námětem a pohodovou atmosférou. Patříte-li mezi milovníky všeho
slizkého, zeleného a kvokajícího, jsou následující řádky určeny
právě vám.
Mnozí by při prvním pohledu na hrací plochu nového žabáckého
flashového počinu zkonstatovali, že nás tvůrci opět bezděčně
bombardují dalšími typicky nudnými logickými hrami bez špetky
invence a náznaku hratelnosti. Svým způsobem je to i pravda, ovšem
jen částečná. Blobs je hrou opravdu jednoduchou a nijak originální,
nicméně na druhou stranu také neuvěřitelně chytlavou a obsahově
vyrovnanou. Do půl megabytu samospouštěcího souboru dokázali tvůrci
zhustit celou čtyřicítku rozličných a obtížnostně diferencovaných
levelů, v nichž je vaším hlavním a jediným úkolem, "přehopsat"
všechny zelené žabičky jimi samými pokud možno tak, aby na celé
hrací ploše zůstala pouze jedna jediná, sama samotinká. Ve své
podstatě je způsob hry variací na "žravou dámu". Zelené animované
slizy skáčou přes sebe, přičemž vždy ten, který je v tu danou chvíli
přeskakován, se odebírá na onen svět. A ač to zní velice jednoduše,
v praxi už to tak snadné rozhodně není.
Na to, abyste s hraním po pár
neúspěšných pokusech nepraštili, je tu zmíněné stupňování
obtížnosti. Po několika úvodních (zaváděcích) levelech si na způsob
i pravidla hry jistě dostatečně zvyknete a úspěšné vyřešení
zbývajících třiceti už pro vás bezesporu nebude velkým oříškem -
samozřejmě za předpokladu, že zapojíte tu část své tělesné schránky,
kterou si teď v létě bezostyšně po hospůdkách odbouráváte (ti, kteří
tento článek nečtou nad ránem poté, co se vrátili z bouřlivého
mejdanu, určitě chápou).
Logické myšlení ovšem není to jediné, čím v Blobs potrápíte své
tězce zkoušené mozkové závity a z celoročního spánku probudíte své
lenošné neurony. Ke slovu zde přijde i schopnost kombinovat -
především proto, že jakmile se zelenáčci od sebe příliš vzdálí (tak,
že v následujícím tahu již nebude možné jedním z nich přeskočit
druhého), dojde k jejich "vysátí" a následnému opakování levelu. Je
proto víc než šikovné si tahy propočítávat dopředu a na začátku si
vždy určit všechny možnosti, kterými danou partii můžete rozehrát
(naštěstí Blops není simulací šachů, kde by možné kombinace šly do
milionů).
Přejděme teď ale k tomu nejméně
důležitému, nejvíc sympatickému a vrcholně přijemnému - grafickému
zpracování. Přestože jsme na podobné hezky "ohebné" a vyhlazené
animačky z podobných (flashových) her zvyklí, zeleňoučcí Blobové a
jejich ladné pohyby vás dozajista uchvátí. A přestože grafika téhle
logiky není nijak komplexní, její tvůrci si i tak zaslouží za její
provedení velkou pochvalu. K úplné dokonalosti jí ovšem, co se její
technické stránky týče, chybí ještě alespoň "nějaký" hudební
doprovod, který by vaše extrémně namáhavé soustředění a náročné
myšlenkové propočty efektně podbarvil.
Vezměme to ale hezky kolem a kolem. Blobs je další kvalitní
flashovou logickou hrou přinášející do vašeho zatuchlého pařanského
doupětě veselou atmosféru, vzácné chvíle zapojení šedé kůry mozkové,
čtyřicítku kvalitně navržených a zákeřně promyšlených levelů a
sympatické zelené příšerky, navíc zabalené v pěkném a na stahování
jako dělaném kabátku. Myslí si snad ještě někdo, že síla vítězí nad
inteligencí?
Blobs - logika v
zeleném |
|
Sys. požadavky: |
Pentium, 16 MB
RAM |
Platforma: |
Windows |
Homepage: |
Blops | |
|
Autorem tohoto článku je Michal
Polesný
Tuto plnou hru jsme přinesli
22.8.2001 a zaujala již 3168 čtenářů
Téma diskuse: Blobs - logika v
zeleném Počet příspěvků v diskusi: 3, poslední:
22.8.2001, 21:05 |
|